Hoe neemt het brein beslissingen? Waarom zijn we zo gevoelig voor de mening van anderen? Waarom vinden we het woord ‘gratis’ zo aantrekkelijk? De neurowetenschap biedt nieuwe mogelijkheden voor het doorgronden van consumentengedrag.
Onze beslissingen worden vaak minder rationeel genomen dan we denken: emoties en andere onbewuste impulsen spelen een grote rol in de activatie van verschillende hersengebieden, en daarmee in de besluiten die we nemen. Neuromarketing onderzoekt dit proces met behulp van methodes uit de neurowetenschappen, zoals EEG en MRI, om bijvoorbeeld producten beter te laten aansluiten op de behoeften van de consument of om reclamecampagnes effectiever te maken.
‘Je kunt tegenwoordig niet om de biologie heen om gedrag van mensen te begrijpen’, aldus Prof. Ale Smidts.
Prof. dr. Ale Smidts is hoogleraar Marktonderzoek bij de vakgroep Marketing van de Rotterdam School of Management (Erasmus Universiteit Rotterdam) en hoofd van het Erasmus Center for Neuroeconomics.
Gratis toegang
Om zeker te zijn van een plek, raden wij aan om te reserveren.
Om te reserveren klik hier.