Winkels worden steeds groter en voller. Net als onze kasten, die uitpuilen met kleding, sneakers en spullen. Vandaag is alles te koop en je bent wat je koopt. Er is een overvloed aan spullen waar we maar moeilijk weerstand aan kunnen bieden. Waarom willen we altijd meer? Brengt de nieuwe aankoop daadwerkelijk het genot en geluk dat we in gedachten hadden? En is hebzucht goed voor de economie?
De sprekers Bert Tieben en Fred van Raaij belichten voor-en nadelen van dit verschijnsel. Dr.Bert Tieben, hoofd Mededinging en Regulering bij SEO Economisch Onderzoek zoomt in op de positieve kanten van consumeren. Hoogleraar Economische Psychologie Fred van Raaij (Universiteit van Tilburg) bespreekt ons onherroepelijke verlangen naar alsmaar meer en wat dat ons en de maatschappij brengt.
Lezing
Consumptie maakt (on)gelukkig uitverkocht
Dr. Bert Tieben , Prof.dr. W.F.van Raaij
Woensdag 14 mei 2014, 12:40
- 13:35
(uitverkocht)
Blauwe Zaal Auditorium